“YEAR BY YEAR”
© Copyright - Primavera Choir Association - 2012
FOUNDER CONDUCTOR:     OTTILIA HORÁNYI The   founder   conductor   and   art   director   of   our   choir,   Ottilia   Horányi,   has   been   a   central figure   of   the   music   scene   in   Székesfehérvár.   She   graduated   from   the   Academy   of   Music   as Zoltán   Vásárhelyi’s   student   and   got   her   degree   in   singing   teaching   and   choir   conducting. After   finishing   her   studies,   she   taught   first   at   the   Primary   School   of   Music   and   Singing, then   at   Vasvári   Pál   Secondary   Grammar   School.   Later,   she   worked   as   a   teacher,   as   well   as the   conductor   of   the   school’s   mixed   choir,   at   Hermann   László   Music   School   and   Vocational School of Music. Negyvennyolc éven át vezette a Primavera Kórust. She has been awarded several times for her work:
In 1980 she got Székesfehérvárért Medal (Medal for Székesfehérvár).      
In 1981 she got Kiváló Pedagógus Award (the Excellent Pedagogue Award).     
Since 1983 she has been member of the Magyar Kodály Társaság                 (Hungarian Kodály Society).   
In 2002 she was given Székesfehérvárért Prize (Prize For Székesfehérvár).   
In 2004 she got Fricsay Richard Prize (Fricsay Richard Award).     
In 2012 she was awarded the Pro Civitae Medallion                  by the local government of Székesfehérvár.
In 1978 she got Szocialista Kultúráért Award. (Award for Socialist Culture).      
A    Primavera    Kórus    2023-ban    méltó    emlékhangversenyt    szervezett Horányi   Ottilia   énektanár,   karnagy,   a   kórusmuzsika   korszakos   alakja,   a székesfehérvári   kitűnő   zenei   élet   formálója   tiszteletére,   amelyen   az   ő neves    pályatársai,    egyben    barátai,    valamint    zenei    pályát    választott, szintén    neves    tanítványai    voltak    a    meghívott    zeneművész    előadók, közreműködők:    Záborszky    Kálmán,    Ella    István,    Boross    Csilla,    Gábor Géza,    Csapó    József,    Gabrieli-Kiss    József,    Horváth-Kisrómay    Áhim    és Kisrómay   Andrea,   Kneifel   Imre,   az   Alba   Regia   Vegyeskarral,   és   nem utolsó   sorban   az   Alba   Regia   Szimfonikus   Zenekar.   Medveczky   Ádám   és Drahos   Béla   a   közönség   előtt   is   felolvasott   baráti,   szép   gondolatokkal emlékeztek    meg    Horányi    Ottiliáról.    A    gazdag    műsort    Börcsök    Olivér vezette. Ottilia    életművének    szerves    része    a    tanítványok    szárnyra    bocsátása, elindítása     a     művészi     pályán.     Az     ő     példája     az     elismert     fiatal zeneművészekben   is   új   erőket   mozgósít,   számukra   is   új   színt   hoz   a művészi    alkotásban.    Így    kerek    az    a    kép,    ami    a    folytonosságot,    a zeneművész   generációk   egymásba   fonódását,   az   emberi   életek   egymásra rezonálását,     a     kultúránk     permanens     megújulását     rajzolja.     Ennek fényében   fogant   a   gondolat,   hogy   Horányi   Ottiliának   jegyezzünk   egy kortárs   művet.   Dobri   Dániel   zeneszerző   friss   hangja   valósította   meg   ezt   a szándékot,   és   a   gyönyörű   opuszt   a   hangverseny   végén   Dobszay   Péter Junior   Prima   díjas   karmester   formálta   meg.   A   zenekar   szólaltatta   meg   a profán   dolgokat,   a   fájdalom,   a   siratás   hangjait,   és   erre   illeszkedett   rá   a kórus   zenei   szövetében   a   remény,   a   hit,   a   világosság   és   örökkévalóság hangja. A   koncerttel   a   Primavera   Kórus   tiszteletbeli   örökös   karnagyára   –   az   ő életteli    és    derűs    művészi    tevékenységére    –    emlékeztünk.    A    jeles esemény    egész    Székesfehérvárt    és    a    szerte    Magyarországon    élő    és tevékenykedő        Horányi-tanítvány        énekeseket        és        zenészeket megmozdította.       Kórusénekesként       is       sokan       csatlakoztak       az emlékkoncerthez,   s   ez   is   jelzi   azt   a   határtalan   kincset,   amit   Horányi Ottiliánk hintett szét a világban. Az   ember   társas   lény.   Természetes   vegetatív,   intellektuális   és   érzelmi igényein    túl    spirituális    igényei    (hit,    mesék,    szimbólumok,    stb.)    is végigkísérik    élete    során.    Kevés    olyan    hatás    van,    ami    olyan    magától értetődő   módon   köt   össze   térben   és   időben   másutt   élő   embereket,   mint   a zene.   Korunkban   a   létezés   kulcsszava   a   kapcsolat,   és   a   zene   univerzális kapcsolatteremtő    erő.    Horányi    Ottilia    gazdag    pályafutása    során    nem csupán   vallotta,   hanem   példájával   tanította   is,   hogy   az   éneklés,   a   zene nagyon   sok   ember   összeköt,   kapcsolatokat   épít   és   ápol,   örömet,   tartást, célokat ad. „Mindig   gyermek   marad   az   ember,   ha   nem   tudja,   mi   történt   születése előtt” /Cicero/ A   Primavera   Kórus   felnőtt   kórus   abban   az   értelemben   is,   hogy   a   zene segítségével   fürkészi   saját   gyökereit,   ápolja   és   közvetíti   a   magyar   és   az egyetemes   zenekultúrát,   kapcsolatot   teremt   múlt   és   jövendő,   határon inneni   és   túli   ember,   öreg   és   fiatal,   magyar   és   magyar   között,   ébren tartja   a   művészet   iránti   érzékenységet,   és   fejet   hajt   a   kortárs   kultúra előzményei és a nagy elődök előtt. Ezeket    a    gondolatokat    Horányi    Ottilia    egész    lénye    és    tevékenysége magában   hordozta.   A   Primavera-énekesek   ezt   vallják:   nekünk   és   minden Horányi-utódnak   az   a   szent   kötelessége,   hogy   megbecsüljük   és   őrizzük Horányi   Ottilia   csodás   szellemi   örökségét,   és   immár   Burján   Orsi   remek művészi    irányításával    építjük    tovább    és    építjük    újjá    a    Primavera márkanevet is.
KARNAGYUNK 2023 szeptemberétől 2025 márciusáig BURJÁN ORSOLYA 2023    szeptemberétől    Szarka    Andrea    felkérésére    a    karnagyi    feladatot Burján    Orsolya    vette    át,    aki    a    heti    egyik    próba    felvállalásával    szép hangversenyekkel,   fellépésekkel   járult   hozzá   a   patinás   kórus   sikereihez. Budapesten   élő   és   dolgozó   énekesként   és   tanárként   2025   márciusáig vállalhatta   a   közművelődési   feladatok   egy   részének   ellátását.   Köszönjük Burján   Orsolya   áldozatos   munkáját,   amelynek   kiegészítéseként   a   heti másik   próba   irányításával   Szarka   Andrea   készítette   fel   az   Alba   Regia Szimfonikus   Zenekarral   közös   koncertekre   az   együttest.   A   két   karnagy mindvégig   zökkenőmentes   és   a   búcsúzásig   remek   zenei   együttműködése a kórus szép időszaka volt.
KARNAGYUNK 2020 márciusától 2025 májusáig SZARKA ANDREA 1988-tól   a   székesfehérvári   Primavera   Kórus   szoprán   énekese,   zongora- és orgonakísérője, a kórusmunka szervezője. 1994-től     a     székesfehérvári     Teleki     Blanka     Gimnázium     kórusainak, kamaraegyütteseinek,    énekes    és    hangszeres    szólistáinak    zongora-    és orgonakísérője,   a   kórusok   minősítésein   és   a   Keszthelyi   Helikonon   több alkalommal hangszeres kísérői különdíjas. 2010-től    2016-ig    a    Budapesti    Monteverdi    Kórus    szoprán    énekese, alkalmanként zongorakísérője, 2015-ben a kórus Monteverdi-díjasa. Színházi   és   egyéb   produkciók   zongorista   és   orgonista   közreműködője, zenei alkotója. Zeneszerzők   és   karnagyok   kérésére   és   az   aktuális   zenei   feladatok   alapján kéziratokból     számos     kottagrafika     készítése     fűződik     a     nevéhez (kórusművek, szimfonikus zenekari alkotások, operakórus). 2020   márciusától   2023   szeptemberéig,   majd   2025   márciusától   ismét   a Primavera   Kórus   karnagya.   A   közbenső   másfél   esztendő   során   felkészítő karnagyként tevékenykedett. 2022-ben Kóta-díjban részesült. A   remek   énekesekkel   együttműködve   sikeres   koncertekkel   gyarapította   a kórus történetét.
CONDUCTOR: PÉTER KŐVÁRI MMA SA organist, singer, conductor
CV Besides    the    musical    principles    laid    out    by    Zoltán    Kodály,    my musical   values   are   defined   by   the   centuries-old   Viennese   tradition. My    artistic    vision    is    built    on    the    inseparable    link    between    the scientific   and   traditional   knowledge   and   the   emotional   message   of music;   I   strive   to   deliver   sophisticated   and   elaborate   performances that   are   true   to   the   music   and   age,   and   are   also   in   accordance   with the   highest   artistic   standards.   The   primary   focus   of   my   work   is   to propagate   the   musical   and   sacred   depths   of   church   music,   and   its age-appropriate interpretation.
Péter   Kővári   studied   at   the   University   of   Music   and   Performing   Arts Vienna   (Universität   für   Musik   und   Darstellende   Kunst   Wien).   He   has   been a     member     of     the     world-famous     Grammy     Award-winning     Arnold Schoenberg    Choir    since    2005.    He    had    the    opportunity    to    work    with world-famous   conductors   such   as   Nikolaus   Harnoncourt,   Claudio   Abbado, Pierre   Boulez,   Ádám   Fischer,   Jean-Christophe   Spinosi,   Berrnard   Haitink and Erwin Ortner. He   graduated   in   June,   2008   with   a   master’s   degree   in   church   music,   in the    conducting    and    solo    singing    department,    and    in    June,    2010    he received   his   degree   as   an   organist.   His   teachers,   Prof.   Erwin   Ortner,   Jordi Casals    (conductor),    Prof.    Peter    Planyavsky    (organ)    and    Prof.    Margit Klaushofer   (solo   singing),   considered   him   an   outstanding   talent.   In   2009 he   received   a   scholarship   from   the   University   of   Music   and   Performing Arts   Vienna   and   in   2010   he   was   awarded   a   scholarship   by   the   Tokyo Foundation   for   Young   Talented   Artists.   In   2011   he   won   the   Zoltán   Kodály Music   Composition   Scholarship,   and   in   2013   he   was   the   recipient   of   the Annie Fischer Scholarship. He   has   been   a   cultural   advisor   for   the   Aegis   Culture   and   Arts   Foundation since    2012.    Between    2014-2019    he    was    the    conductor    and    artistic director   of   the   Ferenc   Liszt   Choral   Society   of   Veszprém.   Starting   in   the fall   of   2014,   he   is   an   art   teacher   (organ   and   conducting)   at   the   Music Conservatory   of   Veszprém   and   Zenede   (music   school).   Since   2016,   he has   been   a   teacher   and   one   of   the   organizers   of   the   Ecumenical   Organ Camp   in   Balatonfüred.   Since   the   spring   of   2017,   he   has   been   the   artistic director   and   conductor   of   the   OPUS   Choir.   From   2018   he   has   been   an   art teacher   at   the   Tihany   Benedictine   School,   and   since   September   2019   the music   director   of   the   Tihany   Benedictine   Abbey.   Since   September   2022 he has been mentor teacher at the University of Pécs, Faculty of Music. In   January   2010,   he   made   his   debut   as   a   countertenor,   with   the   role   of Spirit   from   Henry   Purcell’s   opera   Dido   and   Aeneas,   in   the   Musikverein   in Vienna   under   the   direction   of   Nikolaus   Harnoncourt.   His   first   solo   album, Quod   barocum   vocatur   I.   –   The   Colors   of   Baroque   Music,   was   released   in 2011. He   gives   many   concerts   at   home   and   abroad   as   an   instrumental   soloist, conductor, chamber musician and continuo player.